Wervingsvideo

Vind personeel met een wervingsvideo

Zet je organisatie neer als een merk waar mensen onderdeel van willen uitmaken en laat zien waarom dit de volgende stap is in hun carrière.

vacature video

Wat is een wervingsvideo?

Middels een recruitment video laten we zien waarom mensen bij jouw organisatie zouden moeten werken. Wat maakt het leuk, uitdagend en interessant om bij jullie te komen werken? Hierin is het belangrijk om de doelgroep die je wilt aanspreken te begrijpen, zodat je content kan maken die hun aandacht trekt.

Een wervingsvideo is een video om je bedrijf te presenteren met als doel nieuwe medewerkers aan te trekken. Dit kan in de vorm van een bedrijfsvideo of juist door medewerkers in beeld te brengen en aan het woord te laten. Door recruiters wordt het ook wel een recruitment video genoemd. De wervingsvideo wint de laatste jaren enorm aan populariteit om in te zetten in de zoektocht naar geschikte medewerkers.

video's afgerond
0 +

Waarom kies je voor Tocomfy?

Persoonlijk

Bij Tocomfy staat persoonlijk contact centraal. We geloven in korte lijntjes en directe communicatie, waardoor we snel kunnen inspelen op de wensen en feedback van onze klanten. Dit zorgt voor een samenwerking die voelt als een verlengstuk van jouw eigen team.

Creatief

Onze creatieve professionals hebben oog voor detail en bieden maatwerk dat perfect aansluit op de identiteit en marketingdoelen van je bedrijf. Met Tocomfy krijg je geen standaardoplossing, maar unieke creaties die jouw merk laten opvallen.

Efficiënt

Wij staan bekend om onze snelle en efficiënte projectafhandeling. Door onze pragmatische aanpak kunnen we projecten binnen strakke deadlines opleveren, zonder in te leveren op kwaliteit. Dit betekent dat je creatieve content snel klaar is voor gebruik.

Waarom een wervingsvideo uitbesteden?

Heeft jouw organisatie ook een uitdaging bij het vinden en binden van de juiste collega’s? Ruim 75% van de werkgevers geeft aan te worstelen met het vinden van personeel. Dat is niet gek, want Nederland telt meer openstaande vacatures dan werklozen. Het aantrekken van personeel vraagt steeds meer om creativiteit en verleiding en een recruitment video is hier dan ook dé ideale oplossing voor.

Een wervingsvideo is een krachtig middel om potentiële kandidaten aan te trekken en te laten zien waarom jouw bedrijf de ideale werkplek is. Een professioneel geproduceerde video ziet er niet alleen beter uit, maar komt ook betrouwbaarder over. Dit kan het vertrouwen van potentiële kandidaten vergroten en hen overtuigen om voor jouw bedrijf te kiezen. Een professionele videograaf weet hoe hij een verhaal moet vertellen dat aansluit bij jouw employer brand en hoe hij de kernwaarden van je bedrijf op een aantrekkelijke manier kan presenteren. 

Door het uitbesteden van een wervingsvideo, bespaar je niet alleen kostbare tijd, maar kun je je ook richten op je kernactiviteiten. 

Kwaliteit recruitmentvideo 2

Download hier ons e-book '8 redenen waarom je zou moeten investeren in het laten maken van een bedrijfsfilm'

Een greep uit onze opdrachtgevers

Simac
De Greeff
Trilux
Uniek Sporten
Advitronics
Createment
Mtools
Acto

Soorten wervingsvideo

Wervingsvideo’s zijn een krachtig hulpmiddel voor bedrijven die talent willen aantrekken. Met een goed geproduceerde video kun je jouw bedrijfscultuur, waarden en unieke werkervaringen op visueel aantrekkelijke manier presenteren. Maar niet elke wervingsvideo is hetzelfde.

Bedrijfscultuur video’s geven een kijkje achter de schermen van jouw organisatie en laten zien wat het betekent om er te werken. Deze video’s bevatten vaak interviews met medewerkers, beelden van dagelijkse activiteiten en evenementen, en tonen de algemene sfeer op de werkvloer. Ook heb je functie video’s, deze video’s richten zich op een specifieke functie binnen het bedrijf. Ze geven inzicht in de dagelijkse taken, verantwoordelijkheden en groeimogelijkheden van de rol. Animatievideo’s worden vaak gebruikt om complexe onderwerpen, zoals de missie van het bedrijf of technische aspecten van een functie, op een eenvoudige en boeiende manier uit te leggen. In testimonial video’s delen medewerkers hun ervaringen, verhalen en waarom ze graag bij het bedrijf werken. Dit geeft een oprecht beeld van de werkomgeving. 

Door de juiste soorten wervingsvideo’s te gebruiken, kun je je onderscheiden in de arbeidsmarkt en effectief toptalent aantrekken.

interne communicatie video

Waar onze ervaren videografen mee werken

Nanlite
dji
DaVinci
Adobe Premiere Pro
Adobe After Effects

Wat onze klanten over ons zeggen

Waarvoor gebruik je een wervingsvideo?

Een wervingsvideo kan gebruikt worden op de website, veelal op een ‘werken bij’ website waar de potentiële kandidaat een totale indruk krijgt van het bedrijf en de vacatures. Daarnaast is de video goed inzetbaar op social media, social ads, beurzen en narrowcasting schermen.

Ook kan een wervingsvideo als vacature video worden ingezet. Een vacature video is een vorm van video die zich specifiek richt op een bepaalde vacature, functie of afdeling. Hierin laat je zien hoe het is om bij het bedrijf te werken, wat je allemaal doet binnen die rol en hoe de huidige medewerkers denken over het bedrijf en de functie. Hiermee krijgt de kijker al veel meer gevoel bij het bedrijf, de functie en de mensen voordat hij/zij op gesprek is geweest.

Hoe pakken wij dit aan?

1. Kennismaking

Wat zijn je wensen en wat zijn de mogelijkheden? Wie is je doelgroep en wat wil je overbrengen?
 Wij stellen vervolgens een offerte voor je op.

2. Creatieve sessie

Tijdens een creative sessie gaan we samen de video uitdenken op papier. Met deze input gaan wij aan de slag met het uitwerken van een draaiboek en script voor de video.

3. Opnames

Nadat de plannen akkoord zijn, kunnen de opnames gepland worden. Voor de opnames worden alle benodigdheden en apparatuur geregeld.

4. Montage/oplevering

Na de opnames gaan we aan de slag met de montage van de video, waarna er nog ruimte is voor feedback. De video wordt online opgeleverd via WeTransfer.

Hoe kan jouw wervingsvideo eruit zien?

Video afspelen over Trilux recruitment video
Video afspelen
Video afspelen
Video afspelen

Volg ons op LinkedIn en blijf op de hoogte

Inspiratie opdoen over videoproductie?

Neem contact met ons op

Wij denken graag met je mee over de mogelijkheden. Het lijkt ons leuk eens kennis te maken!

Jim plaum
Fotograaf en videograaf

Veelgestelde vragen over een wervingsvideo

Dat kan zeker! Terwijl veel van onze klanten vertrouwen op onze video-expertise om met een creatief concept te komen, is het ook mogelijk om ons als uitvoeringspartner in te zetten. Samen brengen we in kaart wat er nodig is om jullie creatieve visie tot leven te brengen!

Wij kunnen vrijwel alles uit handen nemen, echter vraagt het vanuit jullie kant ook wat tijd om samen tot een goed idee te komen en de wensen af te stemmen. Daarna kunnen wij alles regelen maar jullie kunnen er ook voor kiezen om betrokken te blijven door zelf ook bij draaidagen aanwezig te zijn en bijvoorbeeld collega’s te regelen als model of een (eigen bedrijfs) locatie te regelen voor de opnames. Dit kan ook verschil maken in de hoogte van de investering.

Hoeveel tijd het kost om een wervingsvideo te maken is geheel afhankelijk van de complexiteit van de video. Een gemiddelde wervingsvideo kan binnen een maand gerealiseerd worden, van brainstorm tot oplevering. Echter is dit van verschillende factoren afhankelijk.

Zodra het idee staat kan er van de hoeveelheid tijd een goede inschatting van gegeven worden. Wij zijn ook zeker niet vies van deadlines, en spoedklussen zien wij als een uitdaging!

Gemiddeld kost een wervingsvideo €2.500. Op basis van onze ervaring is dit een gemiddelde waarbij ruimte is voor een brainstorm, het uitwerken van een draaiboek, één dag opnames (zonder assistent), montage, rechtenvrije muziek en feedback.

Het is hierbij wel goed om te vermelden dat een video altijd maatwerk is, de kosten zullen dus geheel afhankelijk zijn van je wensen, het aantal benodigde draaidagen en apparatuur.

Breed genomen lopen de kosten van een wervingsvideo bij Tocomfy uiteen van €1.000 tot €20.000, dit geheel afhankelijk van de complexiteit van de video.

We komen graag met je in contact om de ideeën te bespreken en je een gericht prijsvoorstel te kunnen doen.

Voor het maken van een wervingsvideo beginnen wij (nadat de offerte akkoord is) met een brainstorm. Tijdens de brainstorm gaan we samen ontdekken wat belangrijk is om te laten zien en vertellen, en bedenken we tevens hoe we dit gaan aanpakken. Dit werken wij vervolgens uit in een draaiboek en script. 

Zodra alle neuzen dezelfde kant op staan kunnen we opnames gepland worden, tezamen met de benodigde mensen en apparatuur. Na de opnames komt het gehele verhaal samen tijdens de montage. Zodra de video af is leveren wij deze aan via Wetransfer, waarna er nog ruimte is voor feedback om vervolgens tot de definitieve oplevering te komen.

Een wervingsvideo leveren wij standaard op in 4K kwaliteit.

Als formaat hanteren wij standaard een beeldvullend video formaat zoals gebruikelijk is bij online content. Daarnaast is het ook mogelijk om dit aan te passen aan bioscoopformaat (21:9) om de video een meer cinematic te laten ogen. 

Voor Instagram Reels en TikToks kunnen wij de video aanpassen naar het gangbare formaat voor dit medium. Hierbij wordt de video verticaal aangeleverd.

In een wervingsvideo script staat het verhaal dat je wilt vertellen in de video. Denk aan een tekst die wordt ingesproken door een professionele voice-over stem. Ook is het mogelijk om een script door een van je collega’s op camera te laten vertellen.

Bij Tocomfy combineren wij een script en draaiboek altijd ter voorbereiding op de opnames. Dit zorgt ervoor dat we de video(‘s) van te voren goed uitdenken. Dat heeft verschillende voordelen;

  • we kunnen op voorhand afstemmen wat we gaan filmen, of er een voice-over nodig is en wat deze persoon moet vertellen.
  • daarnaast zorgen we ervoor dat we op één lijn zitten en dezelfde verwachtingen hebben van de video en opnames. Zo maken we er samen een succes van.

Hoe goed een tekst ook is geschreven, het komt wat ervaring en emotie betreft niet in de buurt van een inspirerende wervingsvideo. Bij het kijken van een recruitment video kan de sollicitant de sfeer en de omgeving alvast proeven en collega’s in de ogen kijken. Dit zorgt ervoor dat hij al een verbinding voelt voordat hij überhaupt op gesprek is geweest.

Een video zorgt ervoor dat ze een beter beeld krijgen van je organisatie. Daarnaast ook ze ook beter inschatten of het bedrijf en de omgeving bij haar past. Hierdoor zullen er kandidaten solliciteren die beter passen bij je bedrijf en hier ook langer blijven werken.

Met Tocomfy weet je zeker dat je video een succes wordt. Met ruim 6 jaar ervaring weten wij ieder project op een creatieve en professionele manier aan te pakken. Dit volgens onze eigen vaste werkwijze die we de afgelopen vijf jaar ontwikkeld hebben. We zijn jong, creatief en flexibel waarbij we jouw wensen altijd op de eerste plek zetten. Natuurlijk geven we ook altijd eerlijk advies, ook als het tegen jullie eerste gedachte in gaat.

Door samen te werken met Tocomfy ben je verzekerd van snelheid en kwaliteit.

  • Wij bieden maatwerk. Elke video is anders, net zoals ieder bedrijf anders is.
  • Wij verbeelden jouw identiteit
  • Wij verzorgen alles van idee tot oplevering
  • Wij geloven in een mix van voorbereiding en spontaniteit, een oprechte boodschap.
  • Wij creëren haarscherp beeld, met Netflix approved camera’s

Ieder project zien wij als een samenwerking. Wij nemen de lead, hebben de benodigde kennis en ervaring, maar het is jouw video en jouw boodschap. Samen gaan we ontdekken hoe dit het beste verwoord en in beeld gebracht kan worden.