Professionele wervingsvideo's

Würth

De Würth-Groep, met de hoofdzetel in het Baden-Württembergse Künzelsau, heeft zich sinds de oprichting in 1945 ontwikkeld tot wereldwijd grootste handelsonderneming op het gebied van de montage- en bevestigings-techniek. De Würth-Groep is wereldmarktleider op het gebied van handel in montage- en bevestigingsmaterialen. Zij bestaat momenteel uit meer dan 400 ondernemingen in meer dan 80 landen en biedt werk aan meer dan 85.000 medewerkers. Hiervan zijn er ongeveer 43.000 werkzaam in de directe sales.

Diensten: 
– videografie
– grafisch ontwerp

Rondjes-wurth

Personeel aantrekken door wervingsvideo’s 

Net als veel andere bedrijven heeft Würth Nederland moeite met het vinden van personeel. Daarom investeert Würth in naamsbekendheid en werving om nieuw personeel aan te trekken.

In 2022 benaderde Würth Nederland ons met de vraag of wij de video- en fotocontent voor hun campagne konden maken.

De campagne heeft succesvol bijgedragen, en Würth is enthousiast over de geleverde content. Dit blijkt ook uit het feit dat wij in februari 2024 enkele video’s nieuw leven hebben mogen inblazen door de beelden opnieuw te bewerken en animatievideo’s te maken met de foto’s.

Val op in de digitale wereld

Voor de campagne zijn 12 verschillende video’s gemaakt van verschillende functies. Medewerkers werden geïnterviewd over hun functie en wat het werken bij Würth leuk maakt. Tijdens de 12 interviews hebben we ook foto’s gemaakt en voor vier beroepen hebben we een extra fotoshoot georganiseerd. Deze content wordt gebruikt voor thumbnails, social media berichten en de website. De foto’s zijn vooral bedoeld om de video’s te versterken.

In de nieuwe campagne hebben we de foto’s met animaties tot leven gebracht en omgezet in nieuwe video’s voor het werven van personeel. Op die manier kan Würth ook op social media kanalen mensen werven. 

Inspelen op social media om je merk te versterken

De recruitment video’s zijn onder andere opgenomen om in te zetten op social media. Hiermee is een betaalde campagne opgezet. In februari 2024 hebben wij weer nieuw leven mogen blazen in de recruitmentvideo’s. Hierbij hebben we ingespeeld op de nieuwste trends op het gebied van social media video’s. 

De samenwerking met Tocomfy is super verlopen. Ik vond de werkwijze van Tocomfy zeer prettig. We hebben altijd fijn contact gehad, zowel voor als gedurende de samenwerking.
Bas Oosterlaak
HR-adviseur

Wij versterken bedrijven niet alleen online

Omdat het niet alleen belangrijk is om alleen maar online vindbaar te zijn, zijn we ook de offline middelen gaan versterken. We hebben een eigen stijl ontwikkeld voor het bedrijf en laten dit overal terugkomen (flyers, visitekaartjes, folders, beurzen, advertenties). Hierdoor herkennen veel mensen meteen dat het een advertentie van Jan de Boer Tuinhuizen is. En dat is waar wij blij van worden!

Jan de Boer Tuinhuizen
Vormgeving